پیش از بیان این شیوه باید دو نکته را یادآور شویم:
اوّل - این شیوه خلاصه مسائلى است که در صفحات پیش بهتفصیل بیان داشتیم و تنها از آن جهت به خلاصه آن مىپردازیم تا درذهنها باقى بماند و فراموش نگردد.
دوم - همانطور که قرآن دو بعد تزکیه و تعلیم را در بردارد شیوهتدبّر نیز چنین است، ولى ما آن دو را با یکدیگر ادغام مىکنیم تا بدینترتیب برنامهاى کامل تدارک دیده باشیم که شرح آن چنین است:
1 - هدف از تدبّر، شکل دادن به شخصیّت خواننده و رسیدن بهاهداف مشروع و شناخت حقّ و یافتن نیروى کافى براى اجراى آنمىباشد.
اوّل - این شیوه خلاصه مسائلى است که در صفحات پیش بهتفصیل بیان داشتیم و تنها از آن جهت به خلاصه آن مىپردازیم تا درذهنها باقى بماند و فراموش نگردد.
دوم - همانطور که قرآن دو بعد تزکیه و تعلیم را در بردارد شیوهتدبّر نیز چنین است، ولى ما آن دو را با یکدیگر ادغام مىکنیم تا بدینترتیب برنامهاى کامل تدارک دیده باشیم که شرح آن چنین است:
1 - هدف از تدبّر، شکل دادن به شخصیّت خواننده و رسیدن بهاهداف مشروع و شناخت حقّ و یافتن نیروى کافى براى اجراى آنمىباشد.