گرایش به جنس مخالف از لحاظ عاطفی و جنسی/ گرایش به جنس مخالف از ل

گرایش به جنس مخالف از لحاظ عاطفی و جنسی

منبع : پایگاه حوزه  
کلید واژه ها :
پرسشعدم ارتباط عاطفی با جنس مخالف در زندگی برایم سخت است و دلخوشی هم ندارم، اگر تا چند سال دیگر هم امکان ازدواج نداشته باشم چه کنم؟

پاسخ

در مورد نکات مطرح شده در سؤال، مناسب است به چند مطلب توجه نمود:

1- گرایش به جنس مخالف چه به لحاظ عاطفی و چه به لحاظ های دیگر، یک امر طبیعی و قهری است و نیازی است که خداوند مهربان جهت اهداف و حکمت های خلقت در باطن و سریره انسان و دیگر موجودات به ودیعت گذاشته است و تردیدی نیست که با فراهم نبودن ارتباط با جنس مخالف احساس تنهایی و عوارض ناشی از آن دامنگیر آدمی خواهد شد ولی، حقیقت آن است که تنها راه غلبه بر احساس تنهایی و مشعوف بودن در زندگی، ارتباط با جنس مخالف نیست بلکه اموری فراتر از آن مانند اخلاق و معنویت و اعتقاد و ایمان به مبدأ هستی و حضرت حق، می تواند این خلأ را جبران نماید. اشتغال به امور معنوی و علم و ایمان که منشأ عشق به حق هستند، جبران کننده تمام کاستی های دیگر می باشند. مؤید این نکته آن است که افراد فراوانی حتی با ازدواج و برخورداری از همسر باز احساس تنهایی و حتی پوچی و بی معنایی می کنند و این خلأ بزرگی است که برای بشر قرن امروز که دچار دوری از معنویت و اخلاق و خدا گشته است هر روز نمایان تر و جدی تر می شود. به هر تقدیر نمی توان نقش امور طبیعی (مثل برخورداری از جنس مخالف) و امور معنوی (مثل ایمان و عشق به مبدأ هستی و خداوند) را نادیده گرفت و باید این دو امر را توأمان مد نظر داشت.

2- در دین مبین اسلام هر گونه ارتباط با جنس مخالف جز در سایه ازدواج (چه دائم و چه موقت) جایز شمرده نشده است و باید برای رهایی از مشکلات عاطفی و جنسی تنها در این چارچوب اندیشید. البته برای احساسات جنسی عواملی (کاهنده یا افزاینده) هست که آثار جدی در کم و زیاد بودن این عواطف دارند، از جمله عواطف افزاینده می توان به مطالعه مطالب و رمان های عشقی، فیلم ها، اصوات و موسیقی های شهوت انگیز، زودتر از وقت نیاز به رختخواب رفتن، خلوت های طولانی، شرکت در مجالس ویژه، غذاهای پرانرژی و تحریک کننده و.. اشاره کرد.

3- برای مقابله با طغیان بیش از حد این غرایز و احساسات جنسی که اموری طبیعی هم هستند، می توان از عوامل کاهنده مانند انس با معنویات و ادعیه، مطالعه های مفید و عبرت آموز، سرگرمی های مثبت، ورزش کردن و مشاوره مثبت با دوستان صالح و وارد به مسائل، کار و اشتغال، به موقع خوابیدن، کم کردن خلوت ها و.... استفاده کرد.

البته توسل به اولیاء خداوند و دعا و راز و نیاز با حضرت حق را فراموش نکنید که او حل کننده مشکلات است.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد